Adornos… Κάτι παραπάνω από όμορφες χορευτικές πινελιές

Adornos… Κάτι παραπάνω από όμορφες χορευτικές πινελιές.

Πρόσφατα μία φίλη και μαθήτρια, ήρθε με την εξής ερώτηση στο μάθημα:

“Θέλω να επαναπροσδιορίσω της προτεραιότητες μου όσον αφορά το Τάνγκο. Θέλω να επικεντρωθώ περισσότερο στον χορό αυτόν καθεαυτό και όχι τόσο πολύ σε εμένα μέσα στο χορό. Οπότε, μήπως θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μάθημα για αδόρνος;”

Εεεε;

Το νιώσατε κι εσείς ε; Αυτή την ανείπωτη χαρά του δασκάλου χορού, που ακούει επιτέλους ότι κάποιος θέλει να περάσει σε ένα άλλο επίπεδο, να πάει πιο βαθιά, να ξεπεράσει την επιφάνεια και ξαφνικά… ΜΠΑΜ! Αδόρνος!

Χαχα!

Και θες να γυρίσεις και της πεις:

Κοπέλα μου, τα αδόρνος είναι το τελευταίο το οποίο θα πρέπει να σκέφτεσαι. Θα πρέπει να δουλέψεις πάνω στο μπλα μπλα μπλα….

Αλλά ΟΧΙ… Αυτή τη φορά, είπα:

Οκ! Για πες μου ακριβώς πώς το σκέφτεσαι; Τι έχεις στο μυαλό σου; Γιατί θες να δουλέψεις τα αδόρνος σου;

Και αυτή λοιπόν μου είπε: “Νιώθω ότι μέχρι τώρα είχα μία πολύ εγωιστική προσέγγιση στο Τάνγκο. Ήθελα να δείξω σε όλους όλες τις απαιτητικές φιγούρες που μπορώ να ακολουθήσω με επιτυχία. Τώρα όμως θέλω να επικεντρωθώ στις ιδιαιτερότητες του χορού, στις λεπτομέρειες, στους κανόνες που κρύβονται κάτω από το φαίνεσθαι”

Όπα! Κάτσε, ένα λεπτό…Μα αυτός δεν είναι ο λόγος που οι περισσότεροι χορευτές αποφεύγουν τα αδόρνος;

Οι πραγματικοί λόγοι που αποφεύγουμε τα αδόρνος

Πάντα πίστευα ότι οι περισσότεροι χορευτές αποφεύγουν τα αδόρνος για έναν από τους δύο λόγους:

  1. Οι δάσκαλοι/ες τους, τους έχουν πει σε όλους τους τόνους ότι τα αδόρνος είναι δευτερεύοντα. Πρώτα, κάνεις τις άσκησεις ισορροπίας, μετά για τη στάση του σώματος, μετά περπάτημα, ochos κλπ κλπ
  2. Γιατί έχουν βαρεθεί να βλέπουν τις ντάμες στις μιλόνγκας να κάνουν όλα αυτά τα αδόρνος και να μην μπορούν να κάνουν ένα βήμα σωστό.

Ακόμα στους λόγους αυτούς αλλά η νέα μου μαθήτρια με έκανε να δω το θέμα από μία άλλη σκοπιά. Κατέληξα λοιπόν σε έναν ακόμα λόγο που κρύβεται ίσως κάτω από την επιφάνεια των παραπάνω λόγων.

Ίσως λοιπόν, οι περισσότερες ντάμες να σκέφτονται ότι το Τάνγκο είναι ένας σοβαρός χορός δεν μπορώ τώρα να πάω εγώ και σαν κύρια κότα να ζητήσω κάτι τόσο επιφανειακό, όπως τα αδόρνος.

Ή

Όλη η ομορφιά του Τάνγκο φανερώνεται στο περπάτημα πως θα πάω εγώ και να πω:

Θέλω να ομορφύνω το χορό μου. Όταν βλέπω τις άλλες ντάμες να κάνουν όλα αυτά τα όμορφα αδόρνος, ζηλεύω. Θέλω κι εγώ να μάθω αδόρνος“

Θέλω να κάνω τον χορό μου πιο όμορφο και προσεγμένο”

Έχουν κάτι το αρνητικό το παραπάνω σχόλια;

Εγώ προσωπικά νομίζω πως όχι!

Μιλάμε για ένα χορό, είναι τουλάχιστον λογικό να θέλουμε και να δείχνουμε και να νιώθουμε όμορφα όταν χορεύουμε.

Συν ότι μέσω των αδόρνος μπορούμε να εξασκηθούμε σε πρωτεύοντα για το Τάνγκο στοιχεία.

Αδόρνος… κάτι παραπάνω από όμορφες χορευτικές πινελιές.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το βίντεο:

Διάλεξα ένα απλό αδόρνο, γιατί αν διάλεγα κάτι πιο πολύπλοκο όλη μου η προσοχή θα ήταν στο αδόρνο, ενώ τώρα το χρησιμοποιώ, για να διορθώσω την στάση του σώματος, να ελέγξω την ισορροπία μου, να εξασκηθώ στα πίσω ότσο και κυρίως θα δω πως, με μικρές αλλαγές στον τρόπο που δημιουργώ την κίνηση αυτή, μπορώ να έχω ένα ελαφρώς διαφορετικό αποτέλεσμα.

Συνήθως, το αδόρνο αυτό το κάνουμε πριν από το πλάι βήμα και συνήθως λυγίζουμε το γόνατο του ποδιού στο οποίο στεκόμαστε, προβάλλουμε το ελεύθερο πόδι, κάνουμε το αδόρνο και κλείνουμε με ένα βήμα πλάι.

Αρχικά λοιπόν, θα κάνουμε ακριβώς αυτό. Με στόχο όμως να εξετάσουμε:

  1. το αδόρνο
  2. την ισορροπία και στάση του σώματος
  3. το πλάι βήμα

Τώρα όμως τα πράγματα θα αρχίσουν να δυσκολεύουν, γιατί αντί να κάνετε βήμα πλάι θα κάνετε βήμα πίσω.
Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε εδώ, είναι η θέση της λεκάνης σας, μετά το αδόρνο. Αν δεν είναι στην σωστή θέση θα δυσκολευτείτε να κάνετε το βήμα πίσω χωρίς να χάσετε την ισορροπία σας.

Αυτή την φορά, λοιπόν, δουλεύετε πάνω:

  1. στο αδόρνο
  2. στην ισορροπία και στάση του σώματος
  3. στα βήματα πίσω
  4. στο πως αντιλαμβανόμαστε την κίνηση μας και στο πως μπορούμε ομαλά να περνάμε από την μία κίνηση στην άλλη

Και τώρα από το αδόρνο θα πάμε σε πίσω ότσο.
Πριν όμως αρχίσετε να κάνετε τα ότσος, εστιάστε στην κίνηση των κοιλιακών σας–ναι ναι υπάρχουν…χαχα–όταν κάνετε το αδόρνο. Παρατηρήστε πως δημιουργείτε το αδόρνο αυτό από την κίνηση της λεκάνης και του ελεύθερου ποδιού. Παρατηρήστε επίσης πως αντιδρά το πάνω μέρος του σώματος στην κίνηση αυτή.
Αφού, λοιπόν, κάνετε το αδόρνο, εκμεταλλευτείτε την κίνηση της λεκάνης και ολοκληρώστε το πίβοτ στρέφοντας την φτέρνα του ποδιού στο οποίο στέκεστε.

Τα πίσω ότσο καθοδηγώντας τα αυτήν την φορά, από την κίνηση του σταθερού ποδιού: Λυγίζουμε το γόνατο του σταθερού ποδιού, για να προβάλλουμε το ελεύθερο πόδι και αλλάζουμε βάρος δίνοντας ώθηση από το πόδι στο οποίο στεκόμαστε.

Άρα, εδώ εξασκούμαστε:

  1. στο αδόρνο
  2. στην ισορροπία και στάση του σώματος
  3. στο διαχωρισμό
  4. στα πίσω ότσος
  5. στο πως αντιλαμβανόμαστε την κίνηση μας και στο πως μπορούμε ομαλά να περνάμε από την μία κίνηση στην άλλη
Δεν τελειώσαμε ακόμα όμως… Ήρθε η ώρα για κάποιες αλλαγές..!

Όπως βλέπετε στο δεύτερο μέρος του βίντεο, αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε την κίνηση για το αδόρνο από το ελεύθερο πόδι. Δημιουργώντας μία κίνηση μικρότερη και ταυτόχρονα ίσως πιο ελαστική.

Το αδόρνο είναι το ίδιο αλλά ταυτόχρονα διαφορετικό.

Αυτό και μόνο, αν δεν το έχετε κάνει ποτέ, μπορεί να σας δημιουργήσει κάποιες μικρές δυσκολίες ισορροπίας και κάποια θέματα στη στάση του σώματος. Επίσης, το ότι ξεκινάμε την κίνηση από το ελεύθερο πόδι θα επηρεάσει και το επόμενο βήμα καθώς και σε αυτό δεν θα δώσουμε την ώθηση από το πόδι στο οποίο στεκόμαστε αλλά μία προτροπή από το ελεύθερο πόδι.

Είναι απλά ένας διαφορετικός τρόπος κίνησης και δημιουργίας κίνησης. Δεν σημαίνει ότι έτσι και μόνο έτσι πρέπει να κάνετε το βήμα πλάι, απλά είναι κι αυτός ένας τρόπος.
Κάνοντας, λοιπόν, το αδόρνο πριν από το πλάι βήμα θα σας βοηθήσει να καταλάβετε την κίνηση του ελεύθερου ποδιού, πως μπορεί αυτό να σας οδηγήσει στο πλάι βήμα αλλά και πως μπορείτε να απομονώσετε τον άξονα σας και να διατηρήσετε την ισορροπία σας χωρίς να δημιουργήσετε ένταση στο γοφό.

Άρα, λοιπόν σε αυτή την περίπτωση δουλεύουμε:

  1. το αδόρνο
  2. την ισορροπία, στάση του σώματος
  3. το πλάι βήμα
  4. την κίνηση του ελεύθερου ποδιού
  5. τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και το πέρασμα από την μια κίνηση στην επόμενη
  6. στο πως να μην δημιουργούμε ένταση για την διατήρηση της ισορροπίας μας εν κινήσει

Φυσικά όπως και πριν, μετά τα βήματα πλάι, θα κάνετε βήματα πίσω και ότσο πίσω, ξεκινώντας και διευθύνοντας την κίνηση σας από το ελεύθερο πόδι, χωρίς φυσικά, όπως βλέπετε και στο βίντεο, να περιορίζετε την κίνηση στο ελεύθερο πόδι.

Η βασική ιδέα εδώ είναι να δημιουργήσετε ένα ντόμινο, από το ελεύθερο πόδι, στη λεκάνη και στο πάνω μέρος του σώματος. Αποφύγετε να δημιουργήσετε φραγμούς στην κίνηση σας.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΕΣΤ

Θα κάνετε πίσω ότσος κινούμενοι προς τα πίσω, που σημαίνει ότι το πίβοτ είναι μικρό και έτσι δεν κινούμαστε δεξιά- αριστερά αλλά διαγωνίως πίσω.

Κι έτσι θα δουλεύετε τα εξής:

  1. το αδόρνο
  2. την ισορροπία και την στάση του σώματος
  3. το διαχωρισμό
  4. την σχέση μεταξύ του πάνω και του κάτω μέρος του σώματος
  5. τα πίσω ότσος
  6. την δύναμη του ελεύθερου ποδιού
  7. της διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την δυνατότητα δημιουργίας ομαλών περασμάτων από την μία κίνηση στην άλλη
  8. πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το πίβοτ σας

Οπότε, τι λέτε, πιστεύετε ακόμα πως τα αδόρνος είναι δευτερεύοντα;

Χρυσα – Chrisa Assis
www.bautanz.com