Η στάση του σώματος δεν είναι δομή αλλά κίνηση (Part 2)

Η στάση του σώματος δεν είναι δομή αλλά κίνηση (Part 2)

Δείτε ακόμη: Στάση σώματος (Part 1)

Είχαμε δει στο παρελθόν τι είναι αυτό που κάνουν την στάση του σώματος στο Τάνγκο άβολη, και κάναμε μια πρώτη απόπειρα να βρούμε ένα τρόπο να κάνουμε την στάση του σώματος όσο γίνεται με περισσότερη άνεση και σιγουριά.
Μπορείτε να δείτε το πρώτο αυτό βίντεο εδώ:

Πρόσφατα έλαβε ένα ερώτημα από μια φίλη και Τανγκέρα:
-“Θα ήθελα να δουλέψω λίγο περισσότερο στην αίσθηση κατά την διάρκεια του χορού της στάσης του σώματος και της ισορροπίας μου”
Είναι πολύ καλή ερώτηση αυτή γιατί αναφέρεται στην αίσθηση παρά σε γρήγορες λύσεις τύπου, “Οι-10-καλύτεροι-τρόποι-να-φτιάξεις-την-στάση-του-σώματος-σου”.
Κάντε την στάση του σώματος σας μέρος του χορού σας..!

http://www.ocho.grPhoto credit: Thomas Hawk via Foter.com / CC BY-NC

Δεν υπάρχει κάτι πιο ενοχλητικό από το να κάνεις ασκήσεις επί ασκήσεων, μαθήματα επί μαθημάτων και μετά να πηγαίνεις στην μιλόνγκα και να μην μπορείς να κάνεις βήμα χωρίς να χάνεις την ισορροπία σου.
Έχουμε κάνει τόσες ασκήσεις στο Τάνγκο, στο γυμναστήριο, στη γιογκα, τόσες διατάσεις πια…χαχα κι όλα για να μπορούμε να διατηρήσουμε μια συγκεκριμένη στάση στο σώμα μας ενώ χορεύουμε.
Ωπ! Να το…
Να το, το πρόβλημα μας: ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ
Ο λόγος για τον οποίο νιώθουμε πολλές φορές σαν ρομπότ όταν χορεύουμε είναι γιατί αντιμετωπίζουμε την στάση του σώματος μας ως μια σταθερή, ανελαστική δομή. Δεν είναι όμως μια ανελαστική δομή, είναι κίνηση.
Αφού αντιμετωπίζουμε την στάση του σώματος ως μια δομή από κόκκαλα που τα συγκρατούν οι μυς πως θα μπορέσουμε να κινηθούμε με φυσικότητα;
Η στάση του σώματος μας είναι μια κίνηση της σπονδυλικής μας στήλης. Αν επικεντρωθούμε στο να κινήσουμε την σπονδυλική μας ως ένα σύνολο, από την αρχή μέχρι το τέλος της ίσως έτσι η στάση του σώματος να γίνει πιο εύκολη και κυρίως πιο χορευτική.
Δημιουργώντας τον χάρτη της κίνησης της σπονδυλικής μας στήλης
Η αλήθεια είναι ξέρουμε πολύ καλά όλους τους κανόνες για την στάση του σώματος. Τους ακούσει ένα εκατομμύριο φορές:
Κάτω ώμοι
Έξω το στέρνο
Μέσα η κοιλιά
Πίσω οι γοφοί
Παρατηρήστε πως όμως κάθε ένας από τους κανόνες αυτούς χωρίζει το σώμα σε ξεχωριστά μέρη, και ως μια ολότητα, όπως είναι στην πραγματικότητα το σώμα μας.
Για το μυαλό μας ΌΛΑ αυτά αποτελούν ΜΙΑ κίνηση: Την έκταση της σπονδυλικής στήλης
Όταν επικεντρωνόμαστε σε επιμέρους μέρη, χωρίς να βλέπουμε το όλο, χωρίς να βρίσκουμε την κίνηση του συνόλου κάνουμε τον χάρτη της κίνησης μας πιο θολό, όπως λέει και ο Pete Blackaby
(http://www.peteblackaby.co.uk/intelligent-yoga/)
Το αστείο είναι ότι για πολλά χρόνια εξασκούμασταν σε αυτή την κίνηση… μμμ… ναι ναι πολλά χρόνια πάρα πολλά!
Να δείτε,
http://www.ocho.gr
Πηγή: http://www.mommyish.com/2015/04/15/cloth-diapers-are-the-worst/

Χαχαχα
Βλέπετε σας τα λεγα..! Τέλεια στάση, μέσα στην χαρά, έτοιμο για Τάνγκο το μωρό! Χαχα
Τι έγινε όμως; Αφού μπορούσαμε να το κάνουμε τότε γιατί δεν μπορούμε να το κάνουμε και τώρα;
Είναι απλό, σχετικά. Σε αυτή την ηλικία κάθε κίνηση ήταν μια κίνηση νέα. Ανακαλύπταμε το σώμα μας μέσω της κάθε κίνησης. Πέρασαν τα χρόνια όμως… λίγα πολύ λίγα χαχα… και επειδή χρησιμοποιούμε περισσότερο την καμπουρίτσα μας για τον οποιοδήποτε λόγο το μυαλό μας θεώρησε ότι αυτή την έκταση δεν την χρειαζόμαστε πια κι έτσι άρχισε να διαγράφει τον χάρτη της κίνησης.
Και γιατί; Μα γιατί όπως είναι η στάση του σώματος μας, είναι αρκετή καλή. Μας βολεύει, κάνουμε της δουλείες μας και δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα. Όσο λοιπόν δεν έχουμε προβλήματα το μυαλό μας θεωρεί ότι αυτή είναι η καλύτερη στάση για εμάς κι έτσι διατηρεί και ενισχύει τον χάρτη της καμπουρίτσας και σβήνει το χάρτη της έκτασης.
Το θετικό είναι όμως ότι για εμάς τους Τανγκέρους και τις Τανγκέρας το Τάνγκο αποτελεί την ευκαιρία μας να επαναπροσδιορίσουμε τον χάρτη αυτό της έκτασης χωρίς να πρέπει να τρέχουμε στους γιατρούς.
Πώς λοιπόν θα το κάνουμε αυτό;
Δεν έχει να κάνει μόνο με το μυαλό ή μόνο με το σώμα. Δεν αρκεί να κάνουμε περισσότερες ασκήσεις ή περισσότερες διατάσεις. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι βρούμε την κίνηση της σπονδυλικής μας στήλης συνολικά, να βρούμε πως κάθε μέρος του σώματος μας συμβάλει στην δημιουργία της στάσης του σώματος μας.
Όχι αυτό δεν σημαίνει πως μπορείτε να διακόψετε το γυμναστήριο! Χαχα
Σημαίνει ότι πρέπει να αξιοποιήσετε το χρόνο σας στο γυμναστήριο με έναν πιο έξυπνο τρόπο.
Θα πρέπει να βρείτε ασκήσεις οι οποίες απαιτούν από την σπονδυλική σας στήλη να εκταθεί κι έτσι μέσω διαφορετικών ασκήσεων θα επαναλάβετε την κίνηση αυτή της έκτασης.
Αν κάνετε γιόγκα, να κάποιες ιδέες:

http://www.ocho.grPhoto credit: yogamama.co.uk via Foter.com / CC BY-NC-SA

http://www.ocho.gr
Photo credit: yogamama.co.uk via Foter.com / CC BY-NC-SA

Κάντε τις ασκήσεις αυτές ή σαν κι αυτές, όχι με μοναδικό σκοπό να δυναμώσετε τους μυς σας αλλά με σκοπό να βρείτε την κίνηση της σπονδυλική σας στήλης.
Πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό στο Τάνγκο
Αν δεν έχετε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για γυμναστική και γιόγκες… ανακαλύψτε την κίνηση αυτή ενώ κάνετε την εξάσκηση σας στο Τάνγκο.

Ενώ κάνετε την κίνηση αυτή σίγουρα όταν οι μυς σας θα βρίσκονται σε έκταση θα νιώσετε κάποια ευχαρίστηση, ίσως ανακούφιση ή μπορεί και πόνο. Ειδικά αν αισθάνεστε καλά σε κάποια από τις φάσεις της άσκησης επιτρέψτε στο εαυτό σας να το απολαύσει και μετά επαναλάβατε στρέφονται την προσοχή στην συντονισμένη κίνηση της σπονδυλικής στήλης κι όχι στο πώς νιώθουν οι μυς σας. Ο στόχος θα πρέπει να είναι να ανακαλύψετε ξανά και ξανά την συντονισμένη κίνηση της σπονδυλικής στήλης που οργανώνει την στάση του σώματος για το Τάνγκο κι όχι να κάνετε διατάσεις.

– Χρύσα
www.bautanz.com