Στάση του Σώματος – Γιατί νιώθουμε σαν… ρομπότ;

Στάση του Σώματος – Γιατί νιώθουμε σαν… ρομπότ;

Πόσο καιρό σας πήρε να συνηθίσετε την στάση του σώματος στο Tango; Πόσο καιρό σας πήρε να νιώσετε άνετοι και σίγουροι για την στάση του σώματος κι όχι σαν να έχετε πάει στο γυμναστήριο; Ή μήπως είναι ακόμα κάτι που σας δυσκολεύει;

Γιατί όμως να βρούμε αφύσικα και κυρίως να διατηρήσουμε την συγκεκριμένη στάση;

Η απάντηση είναι πολύ πιο απλή από όσο νομίζετε. Μα γιατί δεν είναι φυσική η στάση του σώματος μας όταν χορεύουμε. Ναι ναι… Καλα διαβάσατε. Δεν είστε σε φυσική στάση όταν χορεύετε Tango και θα σας το αποδείξω σε ένα λεπτό…
Μήπως διαβάζετε το άρθρο αυτό μπροστά στον υπολογιστή;
Κάπως έτσι:

www.ocho.grPhoto credit NatBat via Foter.com CC/ BY-NCSA

Ή μήπως το διαβάζετε στο τηλέφωνο;

www.ocho.gr

Photo credit mrbootle via Foter.com CC/ BY-NC

ΕΕΕ! Ναι… ακριβώς!

Και πριν μου πείτε ότι έτσι είστε μόνο όταν κάθεστε κι όταν στέκεστε είστε κομπλέ… Όταν ψάχνετε στην παραλία για καμιά ξαπλώστρα να αράξετε το κουρασμένο σας κορμί

www.ocho.gr

Photo credit gamsiz via Foter.com CC/ BY

Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας έχουμε κακή στάση σώματος στην καθημερινή μας ζωή, κι έτσι αυτό που αναγνωρίζει το σώμα μας ως φυσική στάση δεν είναι η σωστή, υγιής στάση του σώματος και σίγουρα δεν είναι η στάση του σώματος που απαιτεί το Tango. Για να δούμε όμως τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε κάπως τα πράγματα:

  1. Επαναφέρατε το λαιμό στην φυσική του θέση. Συνήθως το κεφάλι μας είναι πιο μπροστά από το κανονικό. Όπως κι ο κύριος με το καπελάκι του στην παραπάνω φωτογραφία.
  2. Ανασηκώστε το στέρνο ώστε να μπορέσουν να χαλαρώσουν οι ώμοι σας.
  3. Ακολουθήστε την σπονδυλική σας στήλη και χωρίς υπερβολές στην κίνηση δημιουργήστε μια συνεχή καμπύλη από τους ώμους με τους γοφούς.

Να κι ένα βίντεο από τον Jeff Cavaliere δημιουργό του AthleanX για να σας βοηθήσει:

Δεν είναι όμως αυτός ο μόνος λόγος…

Ένας ακόμα σημαντικός λόγος είναι ότι προσπαθείτε να ακολουθήσετε κατά γράμμα τους κανόνες του Tango που είτε βλέπετε στην στάση του δασκάλου ή από το πως σας μεταφέρονται στο μάθημα, χωρίς να αντιλαμβάνεστε την κίνηση που ακολουθεί το σώμα για να φτάσει στην συγκεκριμένη θέση.
Συν ότι συνήθως οι δάσκαλοι προσπαθώντας να απλουστεύσουν τον πολύ τεχνικό αυτό χορό καταφεύγουν συνήθως σε φράσεις όπως:

  1. Πίσω/Κάτω οι ώμοι
  2. Έξω το στήθος
  3. Μέσα η κοιλία
  4. Κρατήστε τα όλα αυτά στην θέση τους, και ΧΟΡΕΨΤΕ…

Μόνο που τα έγραψα κουράστηκα… χαχα
Οπότε ξεχάστε όλες αυτές τις αυστηρές εκφράσεις κι αυτές τις εικόνες που έχετε δημιουργήσει με βάση το πως ΠΡΕΠΕΙ να είναι το Tango, και μετά χτίστε την στάση του σώματος σας εκ νέου, ακολουθώντας την σπονδυλική σας στήλη κι αναγνωρίζοντας τις επιλογές κίνησης που έχετε μέσω αυτής.
Ακόμα κι αν η στάση του σώματος σας θεωρείται σωστή με βάση τους κανόνες του Tango, αλλά αισθάνεστε σαν ρομπότ, σημαίνει ότι έχετε ακόμα δουλειά.
Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να ανακαλύψετε πως θέλετε ΕΣΕΙΣ να χορέψετε, κάντε την στάση του σώματος έναν μικρό εσωτερικό προσωπικό χορό, μια μικρή νίκη, κάτι που θα σας κάνει να νιώσετε ΤΕΛΕΙΑ. Έτσι γίνονται  οι κανόνες στόχοι αντί για όρια. Στο video λοιπόν που ακολουθεί, μην προσπαθήσετε να αντιγράψετε την δική μου στάση. Δείτε το video ως μια σειρά από στάδια, ο δρόμος όμως που ενώνει τα στάδια αυτά καλύτερο είναι, να είναι προσωπικός, o δικός σας.

Δικό σας λοιπόν…

Χρύσα
www.bautanz.com