Οδηγός Παπουτσιών Tango – Για Γυναίκες (Part A)

Οδηγός παπουτσιών Tango – Για Γυναίκες (Part A)

www.ocho.gr

Συνέχεια στον Οδηγό παπουτσιών Tango – Για Άνδρες (Part Β)

Σίγουρα τα παπούτσια της παραπάνω φωτογραφίας αποτελούν μόνο ένα αστείο. Στόχος του άρθρου είναι να επισημάνει ορισμένα σημεία κλειδία, που να σας βοηθήσουν με την ως τώρα εμπειρία μας, στο θέμα της επιλογής των κατάλληλων παπουτσιών tango.
Κατά την έναρξη των μαθημάτων σας, οι κάλτσες μπορεί να είναι το καλύτερο ή το μόνο εργαλείο που σίγουρα θα έχετε ήδη στη διάθεσή σας. Οι κάλτσες επιτρέπουν στα πόδια σας να έχουν καλύτερη επαφή με το έδαφος, να περιστρέφονται ευκολότερα και για τα πρώτα πρώτα μαθήματα θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι ιδανικές. Πριν προχωρήσουμε οφείλουμε να εφιστήσουμε την προσοχή σας στο θέμα της προσωπικής υγιεινής. Τα παπούτσια, οι κάλτσες ή τα πόδια που μυρίζουν, δεν είναι ευχάριστα σε κανέναν ανεξαιρέτως φύλου. Φροντίστε τα πριν βρεθείτε σε κάποιο μάθημα.
Από τη στιγμή που θα αρχίσετε να κάνετε περισσότερες περιστροφικές κινήσεις (π.χ. οchos, molinetes, κλπ.) θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε παπούτσια. Μπορείτε σίγουρα να χρησιμοποιήσετε τα παπούτσια που ήδη έχετε σε αυτό το στάδιο, εφόσον πληρούν κάποιες προϋποθέσεις:

  • Τα γυναικεία παπούτσια θα πρέπει να διαθέτουν όχι περισσότερο από 5-6 εκατοστά τακούνι για λόγους ισορροπίας, να μπορούν να μένουν σταθερά στα πόδια σας (πχ με λουράκια) και να είναι κατά προτίμηση δερμάτινα με στρογγυλή μύτη.
  • Μπορείτε δε, σε έναν τσαγκάρη να προσθέσετε δέρμα (π.χ. σουέτ) στη σόλα των παπουτσιών που ήδη έχετε, ώστε να αποκτήσουν περισσότερο χορευτικό χαρακτήρα.
  • Εάν έχετε ήδη παπούτσια χορού τύπου salsa/latin/jazz μπορείτε επίσης να τα χρησιμοποιήσετε.
  • Τα κοινά κι αγαπημένα σας αθλητικά με λαστιχένιες σόλες δυστυχώς θα σας δυσκολέψουν μιας και θα “κολλάνε” στην πίστα. Εάν δεν έχετε άλλο ζευγάρι διαθέσιμο, μπορείτε να κάνετε -με μέτρο- χρήση λίγης πούδρας/ταλκ στην σόλα (…ρωτήστε σχετικά τον δάσκαλο σας) το οποίο θα σας βοηθήσει να μην “κολλάνε” τόσο (υπάρχουν σπανιότερα κάποιες λαστιχένιες σόλες που δεν κολλάνε τόσο).
  • Οι μυτερές σου γόβες, οι πλατφόρμες, οι μπότες κι οι σαγιονάρες είναι σίγουρα ακατάλληλες.

Μόλις αρχίσετε να συμμετέχετε σε milongas και practicas τακτικά (μετά από κάποιες ώρες χορού), θα χρειαστείτε σίγουρα πιο εξειδικευμένα παπούτσια κατάλληλα για tango.

Γενικές συστάσεις για την επιλογή των γυναικείων παπουτσιών Tango

  • Μέγεθoς:
    Αν δεν είστε σίγουρες, ή είστε μεταξύ μεγεθών, διαλέξτε το μικρότερο μέγεθος αν το υλικό είναι είναι σουέτ γιατί ξεχειλώνει πολύ σύντομα και το μεγαλύτερο μέγεθος αν είναι από δέρμα ή ύφασμα. Μην φοράτε στενά ή μικρά παπούτσια για τα πόδια σας. Μπορεί να προκαλέσουν κράμπες και μούδιασματα στα πόδια, φουσκάλες ή ακόμη και κάλους στα δάχτυλα. Τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα θα είναι καταστροφικά για τα πόδια σας. Μπορείτε να προσθέσετε padding στο μπροστινό μέρος του ποδιού, εάν το παπούτσι σας είναι ελαφρώς μεγάλο.
    www.ocho.grΜετρηστέ το μήκος φτέρνας – δαχτύλου! Καθήστε σε μια καρέκλα και τοποθετήστε το ένα πόδι πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί και μαρκάρετε μια ίσια γραμμή το σημείο στο οποίο ξεκινάει το κόκκαλο της φτέρνας, σηκωθείτε και σημειώστε έπειτα το σημείο που τελειώνει το μακρύτερο δάχτυλό σας. Μετρήστε την απόσταση ανάμεσα σε αυτά τα δύο σημεία. Επαναλάβετε τη διαδικασία και για το άλλο πόδι. Το ένα πόδι είναι πάντα ελαφρώς μεγαλύτερο από το άλλο. Χρησιμοποιείστε το μεγαλύτερο μέγεθος για να καθορίσετε το νούμερό σας. Πιθανά το ένα από τα δύο παπούτσια να σας στενεύει αν αγοράσετε ένα ζευγάρι δοκιμάζοντας μόνο το ένα παπούτσι. Δοκιμάστε πάντα και τα δύο παπούτσια και περπατήστε τα 5-6 λεπτά.
    www.ocho.gr
  • Ύψος τακουνιών:
    Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του παπουτσιού σας, τόσο υψηλότερο μπορεί να είναι και το τακούνι που μπορείτε να φορέσετε. Τα τακούνια δυστυχώς γίνονται σε ένα συγκεκριμένο ύψος, κι όχι ανάλογα με το μήκος του παπουτσιού σας. Ως εκ τούτου, μια γυναίκα που φοράει παπούτσι μέγεθος 35 (22 cm) με τακούνι 7 εκατοστών θα νιώθει πολύ μεγαλύτερη την κλίση στο πόδι από κάποια με παπούτσι μεγέθους 41 (26 cm). www.ocho.grΕπιπλέον, οι γυναίκες που χορεύουν μόνο “Apilado” style μπορούν να φορούν υψηλότερα τακούνια, δεδομένου ότι μοιράζονται τον άξονα τους, υποστηρίζονται από το σύντροφό τους και κινούνται με τα τακούνια σχέδον να μην ακουμπούν το πάτωμα. Αντίθετα, οι γυναίκες που χορεύουν Salon & Nuevo style ή έχουν μικρά πόδια, πιθανώς να μην νιώθουν άνετα στα υψηλότερα τακούνια που προσφέρονται (9 cm).
  • Κάλυψη ποδιού:
    Στην αρχή, όσο περισσότερο περιβάλλεται πόδι σας από το υπόδημα, τόσο μεγαλύτερη στήριξη (και προστασία) θα έχουν τα πόδια σας. Έτσι, τα σχέδια που έχουν μια κλειστή φτέρνα και περισσότερο υλικό συνιστώνται. Με τον καιρό, εξελίσσοντας το χορό σας κι αποκτώντας περισσότερη εμπιστοσύνη στις ικανότητες σας, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο ζευγάρι με λιγότερο υλικό για την κάλυψη των ποδιών σας.
  • Λουράκια:
    Θα πρέπει να προσαρμόζονται άνετα, αλλά χωρίς να δεσμεύουν τους αστραγάλους σας. Προφανώς, αν έχετε μεγάλα πόδια, θέλετε να αποφύγετε αυτά που δένουν ως X ειδικά αν έχετε μεγάλο κουτεπιέ. Εάν έχετε πιο χοντρούς αστράγαλους φροντίστε τα λουράκια να μην τους αναδεικνύουν. Τέλος, ορισμένοι σχεδιαστές φτιάχνουν παπούτσια με πολύ στενά λουράκια, τα οποία μπορεί να είναι δύσκολα να δεθούν κι επικίνδυνο να κοπούν. Διαλέξτε αυτό που θα σας παιδεύει λιγότερο και θα φοράτε πιο εύκολα.
  • Υλικά:
    Αυτά με λείο δέρμα στο πάνω μέρος είναι παραδοσιακά. Αν έχετε μόνο ένα ζευγάρι, καλό είναι να είναι από δέρμα, μιας και θα είναι το πιο ανθεκτικό κι εύκολο να καθαριστεί. Τα παπούτσια από σουέτ απαιτούν περισσότερη και προσεκτικότερη συντήρηση. Το υλικό τους ξεχειλώνει κι οι ενισχύσεις τους μειώνονται γενικώς γρήγορα. Άλλα υλικά, όπως τυπωμένα υφάσματα, ψεύτικη γούνα, δαντέλα, κλπ, είναι πολύ ωραία ως ένα τρίτο ή τέταρτο ζευγάρι, ειδικά εάν συμπληρώνουν μια συγκεκριμένη εμφάνιση. Να ξέρετε όμως πως τυπικά δεν θα κρατήσουν για πολύ και συνήθως λερώνονται γρήγορα κι εύκολα. Τέλος αποφύγετε όποια έχουν διακοσμητικά φιογκάκια και διαφορα “μπιχλιμπίδια” γιατί απλά με την σκληρή χρήση στο χορού αυτά πιθανώς να φύγουν, να πιαστούν στα ρούχα σας ή ακόμα χειρότερα στο παντελόνι του καβαλιέρου σας.
  • Σόλες:
    Παραδοσιακά χρησιμοποιείται λείο δέρμα με το οποίο μπορείτε να περπατήσετε κι εκτός πίστας αλλά σε ολισθηρά ξύλινα πατώματα το σουέτ προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και πιο ελεγχόμενη ολίσθηση. Το σουέτ απαιτεί τακτικό βούρτσισμα, περισσότερη προσοχή και σίγουρα να αποφεύγετε στο πάτημα μεταξύ άλλων, τα υγρά. Τέλος, ανάλογα με τις προτιμήσεις σας το μπροστινό μέρος της σόλας μπορεί να είναι από σχεδόν άκαμπτο όπως στα περισσότερα κοινά παπούτσια έως υπερβολικά εύκαμπτο όπως προτιμούν κάποιες επαγγελματίες χορεύτριες. Σίγουρα θα βρείτε πάντως υποστήριξη στην καμάρα.
  • Ενισχύσεις:
    Στο tango οι ντάμες περνούν αρκετό χρόνο στηριζόμενες στα μετατάρσια (σωστό/λάθος είναι ένα θέμα για άλλο άρθρο). Επιλέξτε παπούτσια που θα σας προσφέρουν την μέγιστη άνεση και προστασία στο σημείο αυτό, για να αποφύγετε προβλήματα στο μέλλον και να μην πονούν τα πόδια σας μετά από λίγους χορούς. Οι σωστές και κατάλληλες ενισχύσεις (μαξιλαράκια ή padding) λειτουργούν κι ως μέτρο πρόληψης για διαφόρα μελλοντικά προβλημάτα όπως κάταγμα κοπώσεως, κάκωση μεταταρσίων, σχηματισμός κοτσιού, φουσκάλες κα.
  • Τσάντα παπουτσιών:
    Έχοντας ειδικά παπούτσια για tango, αποφύγετε την χρήση τους για κάτι άλλο πέρα από χορό. Χρησιμοποιήστε μια τσάντα μεταφοράς – προστασιάς κι αλλάξτε στο χώρο που θα χορέψετε. Έτσι τα παπούτσια σας θα παραμείνουν σαν καινούργια για πολύ περισσότερο.

Επιλέγοντας το πρώτο ζευγάρι Tango παπουτσιών

Ξεκινήστε με “κουβανέζικα” τύπου τακούνια, αν μπορείτε να βρείτε, ως αρχάρια ή αν δεν πολυφοράτε τακούνια στην ζωή σας. Αυτά τα τακούνια είναι 5 εκατοστά ψηλά, κάπως μεγάλα, αλλά αρκετά κομψά σαν κλειστό παπούτσι.  Στη συνέχεια, προσπαθήστε να βρείτε ένα “classic” παπούτσι για tango με τακούνι (όχι στιλέτο), όχι μεγαλύτερο από 6,5cm. Εάν έχετε μεγάλο πόδι, μπορεί να επιλέξετε σαν υλικό το σουέτ (τεντώνει περισσότερο) κι ανοικτό μπροστά με στρογγυλεμένη μύτη. Αν έχετε στενά πόδια, επιλέξτε ένα κλειστό. Αν δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να φορέσετε τακούνια από την αρχή, υπάρχουν κι αθλητικά παπούτσια χορού (snikers) για τα μαθήματα σας, αλλά σε μία milonga δεν θα πολυ-ταιριάζουν και θα είναι άκομψα σε συνδυασμό με ένα φόρεμα.

Αγοράζοντας το επόμενο ζευγάρι παπουτσιών.

Όταν είστε έτοιμες για ψηλότερα τακούνια, υπάρχουν πολλές κομψές επιλογές. Προτιμήστε κωνικά τακούνια (όχι στιλέτο) μέχρι 7,5cm ή 8cm για περισσότερη σταθερότητα. Να θυμάστε οτι τα εν λόγο παπούτσια εξυπηρετούν τις ανάγκες σας για χορό κι όχι απλά για να σταθείτε 10 λεπτά για φωτογράφιση! Πρέπει να είναι άνετα και να μπορείτε να περπατάτε με αυτά όλο το βράδυ αν χρειαστεί.

Αποθηκεύστε τις γόβες stilleto και τα strappy πέδιλα σας, για την ώρα που θα έχετε αποκτήσει στα πόδια σας την επιθυμητή ισορροπία κι εμπιστοσύνη στον εαυτό σας. Ειδικά αν είστε αρχάρια και χορεύετε μόνο στο δικό σας άξονα πχ salon, nuevo ή μεικτές μορφές αυτών των styles, πως τα αιχμηρά τακούνια και τα εκτεθειμένα πόδια, μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για τραυματισμό των υπολοίπων ή του εαυτού σας.


Υπάρχουν άπειρα σχέδια και χρώματα που σίγουρα θα ικανοποιήσουν τις δικές σας προτιμήσεις στα εγχώρια καταστήματα. Αν δεν βρείτε πάλι αυτό που θέλετε, μπορείτε πάντα να παραγγείλετε online από το εξωτερικό. Μερικά από αυτά καταστήματα μπορείτε να δείτε κι εδώ.
Ocho – Shopping Therapy


Πηγή πληροφοριών: http://www.tangoconcepts.com/tango-shoe-guide-women.html
Σε ελεύθερη απόδοση ocho.gr