Αν ο Sherlock Holmes χόρευε Tango…

Αν ο Sherlock Holmes χόρευε Tango…

www.ocho.gr

Τις προάλλες έθεσα μια ερώτηση σε ένα group ανθρώπων του tango:
Τι  είναι αυτό που θα θέλατε να δείτε σε έναν χορευτή ή μια χορεύτρια για να “επιλέξετε” για την επόμενη τάντα;
Για πείτε, λοιπόν; Ας πούμε ότι έχετε πάει σε ένα φεστιβάλ σε μια άλλη πόλη ή γίνεται ένα φεστιβάλ Tango στην πόλη σας. Έχει έρθει λοιπόν κόσμος από όλη την Ελλάδα, ακόμα κι από την Ευρώπη. Φανταστική ευκαιρία για να χορέψετε με νέους, διαφορετικούς ανθρώπους.
Τι είναι αυτό που θα δείτε σε έναν άλλο άνθρωπο και θα σας κάνει να πείτε, “με αυτόν/ην θέλω να χορέψω”.

Οι απαντήσεις ήταν λίγο απογοητευτικές…

1. Εγώ χορεύω με όλους, οπότε με cabeseo θα διάλεγα το ζευγάρι μου.
2. Κάποιος/α που θα είναι σε ένα αντίστοιχο χορευτικό επίπεδο κι επίπεδο μουσικότητας.
3. Με κάποιον/α που θα επιζητεί την επικοινωνία, την επαφή και θα μου επιτρέψει να εκφραστώ.
4. Κάποιος/α που αντιδρά σωστά με άλλους/ες παρτενέρ και θα είναι στο ίδιο χορευτικό επίπεδο με εμένα…

Τι παρατηρείτε σε αυτές τις απαντήσεις;
Θα σας πω εγώ τι παρατήρησα. Δεν μπαίνουν σε λεπτομέρειες, είναι πολύ γενικές. “Να ταιριάζει στο επίπεδο μου”, ωραία και τι σημαίνει αυτό; Τι θα δείτε λοιπόν στον άλλο και θα πείτε: “Να, ο άνθρωπος με το σωστό επίπεδο!” (χαχα).
Η δεύτερη και σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τον εγωισμό μας και περισσότερο αυτούς που απαντούν για τον ιδανικό παρτενέρ: «Στο επίπεδο ΜΟΥ» με την «αντίστοιχη μουσικότητα» που να «ΜΟΥ επιτρέπει να εκφραστώ».

Προσοχή στις λεπτομέρειες…

Έχετε βρεθεί στην δυσάρεστη θέση, να πρέπει να κάθεστε μόνος ή μόνη σε ένα τεράστιο φεστιβάλ, να κοιτάτε τα ζευγάρια αμέριμνα να περνούν από μπροστά σας κι εσείς να σκέφτεστε:
1. Ορίστε αυτή απέρριψε εμένα και τώρα χορεύει με αυτόν τον ______ (αρχάριο, άχρηστο, παππού, που-δεν-μπορεί-να-πάρει-τα-πόδια-του… συμπληρώστε εσείς το κενό)
2. Ορίστε εδώ δίπλα μου καθόταν, τον κοιτούσα και με έγραψε για να χορέψει με αυτήν την_____( αρχάρια, άχρηστη, γιαγούλα, κοντή/ψιλέγκο/αδύνατη/χοντρή, που-δεν-μπορεί-να-πάρει-τα-πόδια-της… συμπληρώστε εσείς το κενό)
3. Δεν μπορώ να καταλάβω πως διαλέγουν οι γυναίκες.
4. Άντρες… τι περιμένεις;

Δεν ξέρω, εντάξει, σε μερικά από αυτά, που-και-που, μπορεί και να έχετε και δίκιο αλλά νομίζω, χωρίς να θέλω να σας πληγώσω ότι κάπου κάνετε λάθος κι εσείς. Αν δεν αρχίσετε να δίνετε σημασία στις λεπτομέρειες τότε θα διαλέγετε πάντα στην τύχη κι ειδικά σε μεγάλα φεστιβάλ, ξέρουμε όλοι πολύ καλά που μπορεί η τύχη να μας οδηγήσει…

Πως θα διάλεγε παρτενέρ ο Sherlock Holmes…

www.ocho.gr

Ο Sherlock Holmes ήταν γνωστός όχι μόνο για την εξυπνάδα και το πνεύμα του… αλλά κυρίως για την αντιληπτική του ικανότητα. Μπορούσε να δει και να αντιληφθεί τα πράγματα, που άλλοι άνθρωποι θα απλά αγνοούσαν..!
Σημαντικά πράγματα που ίσως να αγνοείτε:

1. Χαμόγελο
Πολλοί άνθρωποι παρατηρούν αν οι χορευτές χαμογελούν κατά τη διάρκεια του χορού τους, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό από μόνο του. Αλλά εγώ αναφέρομαι στο αν χαμογελούν μετά την tanda. Στο τέλος κάθε tanda, οι χορευτές ευχαριστούν ο ένας τον άλλον κι επιστρέφουν στα τραπέζια τους. Αυτή είναι η στιγμή της αλήθειας. Χαμογελούν; Αν αποχωρούν χαμογελαστοί, τότε είναι πολύ πιθανόν να ήταν μια καλή tanda ή απλά είναι ευγενικοί άνθρωποι. Αν καθίσουν στο τραπέζι τους κι εξακολουθούν να χαμογελούν τότε πολύ πιθανόν να ήταν μια εξαιρετική tanda.

2. Στο τέλος του τραγουδιού
Τι συμβαίνει όταν τελειώνει το τραγούδι; Σχεδόν όλα τα ζευγάρια ποζάρουν στο τέλος, έτσι για κάποια δευτερόλεπτα αφού τελειώσει το τραγούδι. Κυρίως γιατί αυτό τους έχουν πει όλοι οι δάσκαλοι/δασκάλες Τάνγκο που έχουν γνωρίσει. Υπάρχουν όμως και κάποια ζευγάρια που μένουν σε αυτή, την τελευταία πόζα επειδή είναι ακόμα μέσα στην στιγμή. Το τραγούδι τέλειωσε, αλλά αυτοί φαίνεται σαν να χρειάζονται κάποιο χρόνο για να επανέλθουν στον πραγματικό κόσμο. Παραμένουν, λοιπόν, ακριβώς εκεί. Επιτρέποντας στον εαυτό τους σχεδόν να χαθούν στην αγκαλιά του άλλου, ορίζοντας μια καθαρή αυθεντική σύνδεση, όπου η ατομικότητα έχει σχεδόν χαθεί, πίσω από την ενότητα που αναδύεται.
Αυτή η tanda δεν θα ήταν απλά φοβερή χορευτικά, αλλά με αυτή την τελική πόζα μας επισημαίνουν ότι, δεν φοβούνται να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο, να ανακαλύψουν ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουν κάτι από κοινού.

3. Ανάμεσα στα τραγούδια
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που είναι εμφανώς πιο άνετοι στο να δημιουργούν επαφές. Αυτούς τους καταλαβαίνεις αμέσως, ανάμεσα στα τραγούδια είναι άνετοι, χαλαροί, χαμογελαστοί, πιάνουν ψιλό-κουβεντούλα κλπ. Υπάρχουν όμως και κάποιοι οι οποίοι αποδεικνύουν την επαφή με το ζευγάρι τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο πιο έμμεσα. Παραμένουν σχετικά κοντά στον/στην παρτενέρ τους, που δείχνει ότι είναι άνετοι. Εάν ενώ κουβεντιάζουν,  ξεκινήσει το επόμενο τραγούδι, με τακτ κι ηρεμία τελειώνουν την συζήτηση κι αρχίζουν να χορεύουν λίγα δευτερόλεπτα αφού έχει αρχίσει το τραγούδι… που δείχνει σιγουριά. Μιλούν με άλλα ζευγάρια στην πίστα, αποδεικνύοντας ότι είναι εκεί για να περάσουν καλά, να κάνουν το κέφι τους, όπως θα έκαναν και σε ένα οποιοδήποτε πάρτυ. Αντί να κοιτάζουν το πάτωμα, ή να φτιάχνουν το φόρεμα τους, ή με το να αρχίζουν να χορεύουν αμέσως με το που θα ξεκινήσει το τραγούδι.

4. Είναι αυτοί που ακούει ο ένας στον άλλο
Σε στιγμές της “κρίσης”, πώς αντιδρούν ως ζευγάρι;
Για παράδειγμα:
Ας πούμε, λοιπόν, ότι ο καβαλιέρος ακολουθώντας την μουσική, το πάει λίγο γρήγορα για την ντάμα. Η ντάμα προσπαθεί να του δώσει ένα μήνυμα, ότι κάτι δεν πάει καλά… χρησιμοποιώντας την τεχνική της, την αγκαλιά κλπ. Αυτός τι κάνει; Το αντιλαμβάνεται κι αλλάζει λίγο τον χορό του ή την γράφει εντελώς; Ή, χειρότερα, σταματάει κι αρχίζει την κουβέντα;

5. Πώς συμπεριφέρονται στα άλλα ζευγάρια στην πίστα;
Εκτός από τα προφανή – αποφυγή συγκρούσεων, να μην καθυστερεί την κίνηση στην πίστα, να επιτρέπουν κάποια άνεση χώρου στο ζευγάρι μπροστά τους, δεν τσακώνονται, και ζητούν συγνώμη σε περίπτωση σύγκρουσης κλπ – θα πρέπει να παρατηρήσετε τον τρόπο που αλληλεπιδρούν με τα άλλα ζευγάρια.
Έχει διαφορά, μεταξύ του μοιράζομαι την πίστα χωρικά και του μοιράζομαι  ιδέες, επιλογές μουσικότητας ίσως ακόμη και πειράγματα. Επιζητούν μια σύνδεση χορευτική με τα υπόλοιπα ζευγάρια κάνοντας τον χορό τους πιο ενδιαφέρον και την εμπειρία τους πιο κοινωνική.

6. Χορεύουν με διαφορετικό τρόπο τις διαφορετικές tandas, με διαφορετικούς ανθρώπους;
Δεν αναφέρομαι μόνον στις διαφορετικές φιγούρες, αλλά στην ενέργεια που δημιουργούν. Καθώς και στο αν θα μπορέσουν να δουν τον εαυτό τους μέσα από το Τάνγκο. Για παράδειγμα, εκμεταλλεύονται μια εκρηκτική κίνηση από το ζευγάρι τους για να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο; Ή εμπνεόμενοι μετατρέπουν κάποια adornos σε νέους συνδυασμούς ή περιμένουν απλά να τελειώσει η ντάμα τα adornos για να συνεχίσουν; Πώς αντιδρούν σε μικρά λάθη του/της παρτενέρ τους; Η αγκαλιά τους είναι σαν μια πανοπλία που βάζουν πριν αρχίσουν το χορό, ή είναι κάτι πιο ευέλικτο, κάτι ιδιαίτερο, προσωπικό;

7. Ένας εσωτερικευμένος χορός.
Τέλος, οι στιγμές, όπου ΑΠΛΑ χορεύουν; Υπάρχουν στιγμές, όπου χορεύουν tango, όπως χορεύουν/κινούνται/παίζουν τα μικρά παιδιά (χωρίς κανόνες, χωρίς προσδοκίες, χωρίς στόχους και στρατηγικές, χωρίς περιορισμούς, όρια και κανόνες); Μπορεί να μην είναι ένας χορός τέλειος τεχνικά και μουσικά, με ενδιαφέρουσες φιγούρες, αλλά είναι ένας χορός που αποκαλύπτει την ανάγκη του ανθρώπου για επαφή, για κίνηση και δημιουργία.

Οι λεπτομέρειες είναι αποκαλυπτικές.

Έτσι, εάν θέλετε να διακρίνεται τους κατάλληλους παρτενέρ ή να επιλεχθείτε από τους κατάλληλους παρτενέρ:
– Προσπαθήστε να είστε πιο εκφραστικοί κατά τη διάρκεια χορού σας.
– “Ακούστε” το σύντροφό σας και μοιραστείτε την ευθύνη.
– Εμπνευστείτε από τα άλλα ζευγάρια.
– Δημιουργήστε μια πιο ουσιαστική επαφή μεταξύ των χορών με το ζευγάρι σας.
– Αφεθείτε στην αγκαλιά του/της παρτενέρ σας.
– Νιώστε ότι η milonga είναι ένα “party”, δεν είναι μάθημα.
– Επιτρέψτε στον εαυτό σας να γίνει και πάλι παιδί.
– Xαμογελάτε συχνά.
– Ψάξτε για τους ανθρώπους με μερικά από τα παραπάνω χαρακτηριστικά ή ακόμα καλύτερα, με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι χορευτές (τεχνικά) αλλά σίγουρα ξέρουν να διασκεδάζουν.

Χρύσα
Chrisa Assis
bautanz.com

Support ocho.gr with a click on the ads